Zarządzanie stanami: alokacja towarów

Właściwy towar w odpowiednim dla niego miejscu i czasie zwiększa sprzedaż i marżę.
Optymalizacja stanów obniża koszty niesprzedanych zapasów i poprawia wynik finansowy firmy.
Algorytmy AlgotiQ automatyzują będź wspierają decyzje, które produkty wysłać do których sklepów, a które są w nich zbędne.


Metodologia

  • Budowa profilów klientów poszczególnych sklepów
  • Parametryzacja sklepów (pojemności, wielkości stref, przynaleźność do grupy outletów itp.)
  • Ustalenie kryterium kooperacyjnego sukcesu (promowanie całej sieci sklepów zamiast pojedynczych punktów sprzedaży)
  • Zdalna analiza alokacji towarów w sklepach i poziomu niedotowarowania bądź przetowarowania (inventory management)
  • Prognozowanie przyszłego stanu sklepu na podstawie dostaw w drodze do sklepów czy planowanych dostaw "obowiązkowych" (towary podstawowe, asortyment okolicznościowy itp.)
  • Pierwsze zatowarowanie (alokacja nowości) adekwatne do profilu sklepu
  • Dotowarowanie (replenishment, uzupełnienie stanu) uwzględniające zmiany w zachowaniu klientów związane z dynamicznymi warunkami zewnętrznymi i sprzedaży w sklepach
  • Przerzuty między sklepami uwzględniające sprzedaż, koszty transferów i potencjalną sprzedaż utraconą
  • Obsługa indywidualnych zamówień klientów (w tym ze sklepów e-commerce) z uwzględnieniem koncepcji omnichannel
  • Zarządzanie wycofaniami, aby uwypuklić towar, który ma największą szansę na sprzedaż
  • Możliwość integracji z systemem ERP/WMS celem automatyzacji rozkazów czy zleceń wysyłki towarów do sklepów i POS celem automatyzacji zleceń transferów czy zwrotów
  • Potencjał interakcji z działem zakupów bądź systemem zarządzania łańcuchem dostaw SCM (Supply Chain Management) oraz ogólnej optymalizacji logistyki sieci sklepów
Alokacja towaru

Efekty stosowania

Optymalizacja alokacji towaru i zarządzania stanami pozwala na wzrost obrotów w sklepach oraz minimalizację sprzedaży utraconej. Dzięki temu rośnie marża ze sprzedaży towaru, maleją zapasy produktów, które się zestarzały moralnie, przekroczyły termin przydatności do spożycia bądź wyszły z mody oraz spadają koszty logistyczne związane z obsługą sklepów. Dodatkowo, automatyzacja procesu pozwala na wykorzystanie zasobów ludzkich odpowiedzialnych wcześniej za mechaniczne zarządzanie stanami do kreatywnego zarządzania produktem.

Warto pamiętać, że podstawowym celem tej usługi nie jest uwolnienie zasobów ludzkich tylko poprawa wyników finansowych firmy przez lepsze zatowarowanie sklepów.

Wykorzystaj inteligentne algorytmy

ALGOTIQ to usługa, w której dostarczamy raporty, prognozy czy porady bez konieczności
zakupu licencji na oprogramowanie prognozujące bez żmudnego okresu wdrożenia.

Zapoznaj się z innymi możliwościami AlgotiQ

Właściwe zarządzanie stanami i alokacją towaru w sklepach pozwala
na wzrost obrotów i marży oraz minimalizację sprzedaży utraconej.

akcje promocyjne

Kreowanie wzrostu popytu

AlgotiQ sugeruje regularne przeceny i wycofania zwalniające miejsce dla lepszego towaru oraz wspiera wyznaczanie towaru i jego ceny do okazjonalnych i sezonowych obniżek czy akcji promocyjnych.


Przeczytaj więcej
zamówienia u dostawców

Budowanie większego potencjału sprzedaży już od pierwszego dnia

AlgotiQ analizuje sprzedaż od pierwszego dnia pozwalając na wczesne wychwytywanie hitów i generowanie poleceń doprodukowania bądź dokupienia towaru celem uniknięcia utraconej sprzedaży.

Przeczytaj więcej