Inteligentne algorytmy ALGOTIQ wspierają analizy i odpowiednio szybkie decyzje, który towary
rokują nadzieję na zostanie hitami sprzedażowymi czy bestsellerami i należy je doprodukować bądź dokupić.
Wczesne wykrywanie towarów rokujących bardzo dobrą sprzedaż w celu uniknięcia niezrealizowanych zysków (tzw. utraconej sprzedaży) i marży z tych produktów
przy braku odpowiedniej wielkości zapasu.
W każdej grupie/kolekcji towarów przygotowanych do sprzedaży w danym okresie mogą znaleźć się produkty, które nadspodziewanie dobrze trafią w oczekiwania i zapotrzebowanie klientów. AlgotiQ pozwala odpowiednio wcześnie wykryć, które towary będą hitami sprzedażowymi i w zależności od ich czasu zakupu bądź produkcji zamówić właściwą ilość tak, aby zapewnić ich ciągłą dostępność w sprzedaży. Poszukiwanie bestsellerów uwzględnia zarówno czas produkcji i czas dostawy, ale również poziom potencjalnej sprzedaży, który może zostać osiągnięty w chwili dostawy tak, aby zapobiec ewentualnemu przetowarowaniu produktem w chwili gdy jego potencjał sprzedaży się wyczerpie.
AlgotiQ porównuje możliwy moment pojawienia się w sprzedaży domówionego towaru z potencjalnym popytem w tym czasie i ewentualną ceną, która w tym momencie będzie satysfakcjonowała klientów.
Dzięki temu wspiera decyzje nie tylko o tym czy warto domówić towar ale również w jakiej cenie i jakim transportem (np. czy warto sprowadzać dokupiony towar z Chin drogą lotniczą).
Właściwe zarządzanie stanami pozwala na wzrost sprzedaży towaru
w sklepach oraz minimalizację sprzedaży utraconej.
AlgotiQ wspiera decyzje w obszarze pierwszej alokacja, dotowarowania, replenishmentu, dotowarowania i odtowarowania akcyjnego, przerzutów między sklepami oraz wycofaniu na zakończenie sezonów czy po przekroczeniu terminu przydatności do spożycia.
Przeczytaj więcejAlgotiQ sugeruje regularne przeceny i wycofania zwalniające miejsce dla lepszego towaru oraz wspiera wyznaczanie towaru i jego cen do okazjonalnych i sezonowych obniżek czy akcji promocyjnych.