Zapraszamy do czytania naszych artykułów i wpisów z informacjami przybliżającymi nasze aktualne prace
oraz wyjaśniające niektóre aspekty działania usługi ALGOTIQ i naszej firmy.
Sprzedaż rzadka to określenie związane z incydentalną sprzedażą towarów. W przypadku sklepów internetowych dotyczy produktów z tak zwanego długiego ogona. W przypadku odzieży czy dóbr luksusowych dotyczy przypadków, gdy jedna sztuka produktu sprzedawana jest w jednym sklepie danej sieciu w ciągu całego życia produktu.
Zatowarowanie sklepu internetowego to działanie, które ma pogodzić ze sobą maksymalną dostępność towaru przy jak najmniejszym kapitale zamrożonym w tym towarze. Artykuł opisuje różne aspekty poprawnego zatowarowania sklepu internetowego w zależności od tego, czy sklep WWW jest samodzielnym biznesem czy współgra z innymi kanałami sprzedaży. Dodatkowo nacisk położono na różne modele biznesowe realizowane w sklepie.
Hurtownia danych, Business Intelligence, kokpit menedżerski, system ekspercki czy oprogramowanie automatyzujące podejmowanie decyzji masowych. Czym się różnią i które jest przydatne w danej sytuacji biznesowej? Ten wpis porusza właśnie te kwestie.
Connected Retail to najnowszy pomysł na poprawę obsługi klientów indywidualnych w zakresie dostępności towaru i przyspieszenia jego odbioru. Podejście to w pewien sposób uzupełnia strategię omnichannel, choć nie spełnia wszystkich formalnych warunków stawianych przed nią.
OMS, czyli Order Management System, to oprogramowanie bądź moduł informatyczny wbudowany w sklep e-commerce, który pomaga firmom integrować i usprawniać procesy realizacji zamówień zgodnie ze strategią omnichannel. Przetwarza on zamówienia i pozwala na obsługę klienta, zarządzanie zapasami, wsparcie procesów marketingowych i reklamacyjnych połączonych w jeden zasób.
Artykuł próbuje wytłumaczyć jak działa usługa AlgotiQ, tak po ludzku, dla laika, bez użycia trudnych słów. Jest to druga próba, napisana zupełnie innym językiem. Z artykułu można się dowiedzieć dla kogo jest ta usługa, w jakich okolicznościach sprawdza się najlepiej, jakie szczegółowo funkcjonalności oferuje, co zyskuje klient tej usługi i co to oznacza, że jest to usługa.
Artykuł próbuje wytłumaczyć o co chodzi w naszej usłudze AlgotiQ tak na "chłopski rozum", dla osoby, która niekoniecznie ma doskonałe podstawy w zakresie logistyki i informatyki. I koniecznie bez użycia stwierdzeń typu algorytmy bazujące na heurystyce nieliniowej.
Ze względu na trudne do oszacowania przyczyny wpływające na decyzje klientów związane z ewentualnym odstąpieniem od sprzedaży istnieje przynajmniej kilka sposobów wyznaczania sprzedaży utraconej, przy czym analizowane wskaźniki są w zasadzie wartościami teoretycznymi, gdyż wyliczane są na podstawie prostych założeń próbujących wyłącznie przybliżać faktyczne decyzje kupujących.
Strategia omnichannel to sposób prowadzenia sprzedaży umożliwiający wielokanałowe docieranie do klienta zarówno w ramach akcji promocyjnych i marketingowych jak i sprzedaży a potem obsługi posprzedażowej. Celem tej strategii jest poprawa komfortu klienta co w założeniu ma się przełożyć na wzrost jego lojalności i częstszy powrót do zakupów w firmie stosującej podejście klasy omnichannel.
Artykuł opisuje różne działania, które mogą wpłynąć na poprawę struktury zapasów począwszy od lepszego planowania, przez poprawę efektywności procesów logistycznych na działaniach sprzedażowych i marketingowych kończąc.
Pierwszy wpis: Słownikowo alokacja to decyzja ile i jakie towary powinny być wysłane do poszczególnych sklepów. Replenishment oznacza uzupełnianie zapasów zrówno w postaci dotowarowania z magazynu jak i transferów między sklepami. Formalnie są to działania posadowione w obszarze "Zarządzanie łańcuchem dostaw" (SCM). Artykuł przybliża jak alokacja i replenishment są pojmowane w obszarze usługi ALGOTIQ.