Zapraszamy do czytania naszych artykułów i wpisów z informacjami przybliżającymi nasze aktualne prace
oraz wyjaśniające niektóre aspekty działania usługi ALGOTIQ i naszej firmy.
Sprzedaż większości towarów podlega pewnym wahaniom sezonowym, czyli w pewnych okresach jakiś typ asortymentu sprzedaje się lepiej a w innych gorzej. Istnieją przy tym produkty, dla których czas życia i długość intensywnego sezonu jest bardzo krótki, a charakterystyczną cechą jest to, że popyt na nie w bardzo krótkim czasie rośnie nawet kilkunastokrotnie. Taki szczególny przypadek zamówień u dostawców opisuje niniejszy artykuł.
W niektórych firmach dystrybucyjno-handlowymi zdarza się rozdzielenie towaru już po przyjęciu dostaw na kilka osobnych partii, które są dostępne tylko dla wydzielonych kanałów sprzedaży. Na przykład dla przedstawicieli handlowych mamy osobny zapas a dla telemarketerów osobny. Albo rezerwujemy część zapasu wyłącznie pod sprzedaż w sklepie internetowym i nikt inny nie ma do niego dostępu. Artykuł opisuje czemu taki sposób zarządzania zapasami jest błędem.
U źródeł Vendor Managed Inventory leży dość innowacyjny pomysł, żeby to właściciel towaru kontrolował i zarządzał jego stanem w lokalizacjach swojego klienta (odbiorcy). Podejście takie pojawiło się w kontaktach między producentami a dystrybutorami współpracującymi z dużą liczbą dostawców operujących dużą liczbą różnorodnych towarów. Dzięki dobrej znajomości charakterystyk własnego produktu i możliwości porównania sprzedaży u różnych odbiorców producent potrafi lepiej zarządzać stanami swoich artykułów.
Pod pojęciem akcja promocyjna można rozumieć wiele działań zarówno wizerunkowych, na przykład promujących brand czy angażujących klientów w promocję marki, jak i związanych z dążeniem do zwiększenia liczby transakcji handlowych. Artykuł opisuje działania jakie należy podjąć, by właściwie przygotować te akcje promocyjne, które związane są ze wzrostem sprzedaży.
Inventory manager to osoba która samodzielnie(choć częściej w większym zespole) nadzoruje stan zapasów (surowców czy wyrobów gotowych) do potrzeb produkcji bądź sprzedaży i dba o ich właściwą ilość i/lub alokację. Artykuł opisuje specyfikę tego stanowiska pracy włącznie z możliwym wsparciem i narzędziami tego pracownika.
Strategie Push i Pull wywodzą się z obszaru produkcji oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Podstawowe rozróżnienie tych strategii to sposób podejmowania decyzji odnośnie przepływu towarów (czy informacji) i związane z tym zależności. Artykuł przybliża strategie zatowarowania Push i Pull w sieci sklepów wraz z aspektami ich wykorzystania w usłudze ALGOTIQ.